Sidor

torsdag, januari 23

Det är mycket nu...

Tisadag 21/1
Livet rullar på i en rasande takt. Helgen som var tillbringades i Varberg, iallafall fredag-lördag. Maken skulle jobba dör, och jag följde med. Vägen ner på fredagen var i snökaosliknande väglag. Ingen höjdare om man skulle tro nyheterna, men tar man det lugnt så går det bra. Vi tog vägen via Ullared och shoppade lite grann. Jag hade gjort en lista på vad som skulle handlas... Det var både jeans och toppar på den listan. Hem kommer jag med 3 par strumpor och 2 BH... Hittade inget som jag gillade i klädväg. Men vi hittade ett par snygga taklampor till hallen. Och de blev nästan ännu finare när de kom upp. :)

Min koftstickning går framåt. Jag varvar den med en hjärtefilt. Provade koftan häromdagen och kan bara konstatera att ärmarna blir helt perfekta. Jippi!! Har kommit en bit ner på koftan nu, har gjort första omgången med förkortade varv och gått in på andra. Det här med förkortade varv är något jag inte har vanan inne på, men det är kul med nya saker.

Häromdagen ringde mobilen, det var en kvinna från teaterföreningen i Skövde. Hjälpstickan ska vara värdar vid Cirkus Cirkörs föreställningar i Skövde den 7 och 8 februari. Helt hur upplägget kommer se ut vet vi inte riktigt än, vi ska ha ett möte och prata om detta inom kort.

Torsdag 23/1
Detta blogginlägget blev aldrig färdigskrivet i tisdags... Jag blev sämre i min förkylning och var till vårdcentralen igår. bihåleinflammation blev domen. Så nu sitter/halvligger jag här med en hel drös mediciner. Fast peppar peppar, jag är redan lite bättre! :)
Idag kommer jag till och med orka sticka lite hoppas jag.
Såhär långt har jag kommit på hjärtefilten, ungefär halvvägs...

Och såhär ser koftan ut numera...

Ber om ursäkt för hemskans dåliga bilder, lovar att försöka fixa bättre så småningom. 
Nu ska jag vila och hämta krafter, sticket börjar locka, så jag är nog på bättringsvägen... 


Inga kommentarer: