Sidor

måndag, april 4

 Imorgon ska jag gå på det IRL stickcafé! Jippi! Känns som om det är hur länge sedan som helst, trots att det "bara" är 2 månader sen sist... Ska bli jätteskoj att träffa alla igen! Nackdelen är ju att jag missar Online stickcafét på Facebook. Där är det tema "för fötterna". Och på tal om fötter, ni har väl inte missat den nya KALen där man stickar tofflor/slippers?
Man köper mönstret på Ravelry för 2,5 dollar och behållningen går till Japanska röda korset och deras arbete för de drabbade.  När vi ändå är igång och pratar om Japan, så passa på och köp det fina sjalmönstret där pengarna( 3 eur) också går till offren i Japan(tom imorgon den 5 april iallafall, sen vet jag inte). Sjaltipset hittade jag hos Medea. TACK! Det kändes inte alls tungt att klicka på köpknappen när pengarna går till välgörande ändamål.

Handen då? Jotack, jag tror det går åt rätt håll, även om det är segt. Stickar lite grann i korta korta stunder. Det finns mer vilja att sticka än vad jag klarar av att utföra än så länge. Men men, det ska väl bli bättre får vi hoppas.

På fredag ska jag ut och åka också! Jippi! Det är syfestival i Jönköping! Någon mer som ska dit då? Jag åker visserligen bussresa, men jag åker själv, så om någon vill ses så är jag öppen för förslag.

Ni glömmer väl inte heller att kika in till Smycka och gratulera henne på hennes födelsedag idag?!
GRATTIS VÄNNEN!!!!! :)

Nej, nu måste jag sticka lite innan det är sovdags!

2 kommentarer:

Madde sa...

Tack ska du ha!

Smycka sa...

Grattis lite sent. Hoppas du haft en bra dag. Kram kram =o)