Sidor

söndag, mars 23

Vitamin D ÄNTLIGEN!, vantar och annat...

Hej!
Nu har tiden sprungit ifrån mig igen... Någon som har ett bra tips att bromsa tiden?
Det var länge sedan jag lovade foton på min kofta Vitamin D. Idag tog vi några bilder på den. De blev sådär, men men , jag orkar inte krångla med dem mer, jag vill ju visa er min älskade kofta! Jag stormtrivs i den och har använt den massor redan.
Den tog mig 1 månad och 4 dagar att sticka, från start till mål. Då var jag ändå sjuk och stickade knappt en enda maska på cirka en vecka...
Jag ville inte ha trekvartsärmar, utan gjorde längre. Iochmed alla handledsoperationer, så fryser jag allt som oftast om handleden.
 Bakifrån...
 Framifrån...

Närbild på mönstret...








Bilderna låg såklart på rätt håll i datorn, men men, blogger gör ju lite som det vill med bilder har jag lärt mig genom åren..
Koftan stickade jag i vinrött,Kampes 2trådiga ull, stickor 3,5 om jag minns rätt.
Med facit i hand skulle jag nog valt ett annat garn, fallet på framstyckena blir lite "stelt" eller hur man ska säga. Skulle varit ett "lättare" garn.
Jag har designat ett vantmönster också, på Volangvantar.

Hittills har jag gjort 2 par i olika färgkombinationer. Bara jag klurat ut hur man gör så kommer detta mönster finnas till salu på ravelry för en billig peng.
Jag/vi har hunnit med att fira 20årig bröllopsdag också! <3 br="" nbsp="">Vi hade en mysig lyxmiddag här hemma. Lyckan föll sig så att dottern hade tandläkartid dagen efter, så hon var hemma här och firade med oss. Eller, det är ju hennes firande också, eftersom vi gifte oss samma dag som hon döptes.

4 kommentarer:

Susilull sa...

Ja, tänk om man ändå kunde stanna tiden, åh vad jag önskar det ibland!

Finfin kofta!! Snygg modell!

Och grattis i efterskott till 20-årig bröllopsdag!

Manduzana stickar sa...

Så fin din Vitamin D blev! Supersnygg!

Smycka sa...

Koftan blev jättesnygg! Vantarna är jättefina åxå. Kramiz

Eva S sa...

Många bloggar verkar ligga i träda. Likaså min. Kikar in för att önska dig ett Gott Nytt År!