Sidor

måndag, januari 14

Hemlisfrågor

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?
Jag gillar de flesta garner, bara de är "klappvänliga", och inte sticks. Merinosilke och Alpacka är de gosigaste jag kommer på för tillfället. En del garner som är lite småsticksiga känns som nålar på mina värkande händer. Men om de bara blir mjuka efter tvätt, så går det bra!

2. Vilka är dina favoritfärger?
Gillar alla färger mer eller mindre. Bland favoriterna finns svart, lila, jeansblå. Vissa grå nyanser kan bli väldigt fint med någon glad färg till

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?
Inte vad jag kommer på just nu, det finns mer eller mindre fina färger. Knallorange o chockrosa o såna färger är ju lite "svåra" förstås...

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)
Använder mest rundstickor o strumpstickor. Är väldigt nyfiken på ädelträstickor som jag bara har hört talas om att de ska vara så underbara att använda. Håller på och byter ut mina metall mot andra, som ska vara vänligare mot mina händer...

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?
Är nog lite mittemellan. Har läst mig till hur man gör när man stickar, så det finns säkert en massa saker jag gör på fel sätt om ett proffs skulle kolla mig...

6. Dricker du kaffe? Te?
Kaffe, morgon, middag kväll, både smaksatt och vanligt, med en skvätt mjölk i

7. Är du allergisk mot något?
Gräs, och elaka människor, men det ska jag väl inte behöva träffa på här...

8. Vilken slags musik tycker du om?
Är lite av en allätare när det gäller musik. För tillfället lyssnar jag mycket på KENT

9. Favoritgodis?
SURISAR, marsipan och 70% hallonchoklad

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)
Nix, min "trasiga" handled tillåter varken vikning el broderi längre...


11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...
Hmmm, Pulsvärmare, barntröjor, sjalar

12. Prenumererar du på någon sticktidning?
Nej

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?
Det finns många drömprojekt. för tillfället längtar jag efter att testa en candle flame-sjal. Skulle också vara skoj att göra en tröja eller bolero till mig själv någon gång. Har mest stickat till andra förut, så varför inte skämma bort sig själv nånon gång?

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?
Japp, ofta. 18 cm

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?
Alltid

16. Stickar du sockor?
Nix, har aldrig provat, men någon gång ska ju vara den första.

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)
stl 38

18. När fyller du år?
7 april
19. Stickar du med pärlor?
Jajamen!

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
Deckare, romaner, verklighetsbaserade, ja, det mesta men är just nu inne i en Camilla Läckberg-period

Inga kommentarer: