Sidor

onsdag, december 31

Nyårsafton 2008

Ja, då närmar sig 2008 slutet...
Hoppas 2009 blir lika givande på stickfronten. Jag har lärt mig en massa nytt, både på stickcafeerna och genom alla goa stickbloggare som jag har lärt känna.
En nyhet för mig var bland annat spetstickning! Hade aldrig provet detta innan Sofia gjorde mig nyfiken. Hon fick mig till att sticka en Icarussjal som första projektet. Med lite tips o råd här o där klarade jag av det. Det viktigaste jag lärde mig var nog att ANVÄNDA LIVLINOR. Jösses vad jag repade o stickade om, och innan jag började använda livlina var det svårt att repa upp "lagom" mycket/lite. Tror jag började om en 5-6 gånger pga att det var svårt att repa upp lagom
Tack SOFIA, nu är jag fast i spetsträsket... ;))


Efter att nu ha bloggat i över ett år, så märker jag att det blir en hel del stickat. Förut när jag inte dokumenterade det på samma vis, så märkte man det inte lika väl. Funderar på att göra en lista med alla FO under 2009 för att se hur mycket det egentligen blir.
Fast å andra siden, vem vet ifall det blir så mycket, kan bli (troligen) att jag opererar handleden nästa år, och då blir det ett låånnggtt uppehåll utgår jag ifrån. Tror inte man får börja sticka direkt efter man har fått en handledsprotes inopererad... Men men, snacka om morot under rehabiliteringen, "kämpa på ordentligt, så du får börja sticka snart igen..."

Nej, nu får det vara nog svamlat för idag/iår. Ska skissa vidare på ett mönster... Och om det blir så bra som det ser ut inne i min skalle, så dyker det upp på en blogg nära dig om ett tag... En liten ledtråd? Njae, vet inte... Ja okej då, spetsstickning o pärlor. Nu fick ni två ledtrådar bara för att ni är så underbara!! :)

Ha ett RIKTIGT GOTT NYTT ÅR!!!
Hoppas ni fortsätter följa min blogg under 2009!
Har en del planer på aktiviteter på bloggen, jag närmar mig tex 15000 besökare...

3 kommentarer:

Mia stickar sa...

Ett gott nytt år till dig också och välkommen in i spetsträsket!
Vad är en livlina för något?

Pärlmudden sa...

En livlina är att man trär i en tråd av ett annat garn(tillfälligt) i arbeter, tex efter varje mönsterrapport. Då kan man sedan enkelt räkna hur många mönsterrapporter man stickat, och ifall man upp täcker ett fel, så kan man bara dra ur stickan och repa upp till föregående livlina utan att riskera att man repar upp för långt.
Hänger du med hur jag menar?

Anonym sa...

Livlinor är alltid bra. Visst känns det lite spännande vad det nya året ska föra med sig. Hoppas du får ett bra år och att ev operation blir av.
Må gott