Sidor

måndag, januari 23

Helgens slutförda stickningar...

måste jag ju visa upp. :)
Denna helgen blev 2 projekt klara, en dragspelsbasker och ett par vantar.Vantarna är gjorda i garnet Lowisa, 65% superwash ull o 35% akryl. Jag har använt stickor 5 och la upp 32 maskor. Som dekoration sydde jag fast 2 snöstjärnor i metall. Jag gillar lovikkamodellen på vantar och håller på o testar mig fram till hur jag ska göra den i andra garner för att det ska bli bra. :) Just detta par tycker jag skulle passa väldigt bra till dotterns nya vinterjacka.... återstår att se om hon tycker likadant. ;)

  Denna dragspelsbaskern är stickad i Drops Alpacka med dubbla trådar och stickor 4. Är en beställning av en kompis kompis... Drops alpacka är ju ganska "hårig" ibland, och det syns verkligen på sista bilden...




Idag på förmiddagen har jag invigt nya köksmaskinens degkrok. Det blev 4 brödkakor och 3 lite grövre limpor med russin, torkade aprikoser, valnötter och solrosfrön i. Ska bli gott att provsmaka ikväll. Har inte bakat något matbröd på många år nu, eftersom jag får så j...a ont i min handled av att knåda, men med nya maskinen blir det ju ingen knådning, bara utbaket, så då funkade det. :) Jippi! Bara doften av nybakat och veta att jag själv har gjort det gör mig alldeles varm inombords. :) 



Om en liten stund kommer en kompis på besök, och senare blir det stickning, håller på med framkanterna på makens tröja, så det är inte mycket kvar på den nu....

3 kommentarer:

Sunna sa...

brödet ser ljuvligt ut, givetvis vantarna med

Gisan sa...

Härliga inspirerande bilder av både stickprojekt och bakverk :-)

Nina BF sa...

Vad gott med hembakat! Jag har också slutat baka bara för att det är för jobbigt att älta degen. En ny matberedare skulle ju vara en bra lösning.... Jag har kvar alla pärlmuddar som du stickade till mig. Vill du ha tillbaks dem? I så fall kan jag skicka dem till dig. Kram