Sidor

måndag, maj 5

Imorgon...

är det dags för vårens sista STICKCAFÈ. Som vanligt på Emmas hem o handarbete i Skövde klockan 18. Får inte missas.

På stickfronten då? Jo, jag har i helgen gjort ärmarna till en Turtleströja, stl 6 år, som jag har fått en önskning om. Ärmarna är helt svarta, så det är inget att visa bild på. Därför får ni vänta med bilder på den tröjan.
Den lila döskalletröjan är ärmarna nästan klara på, så snart kan jag montera o fotografera den.

Majmuddarna i Pulsklubben har jag bara börjat på. Stickar dem i naturfärgat Drops Alpaca. Verkar vara ett kul mönster.

Idag har det ännu inte blivit något stickat. Har klippt gräs o rensat lite i rabatterna :(
Missförstå mig inte, jag gillar att ha fint i trädgården, men min hösnuva gillar INTE nyklippt gräs, och mina händer gillar INTE att rensa...
Nej, nu får det vara slutgnällt! Bättre att belöna mig själv med lite sticktid!!
Ha det gott i solskenet!

9 kommentarer:

Skugga sa...

syns i morgon!
det ska bli kul!!!!!!!!

Smycka sa...

Synes i morrnda! *s*

Kraaaaaaaam
Ulrica =o)

Smycka sa...

*hihi* samtidigt! DET har aldrig hänt förr! *asg*

Kramiz till dig också skugga =oD

Anonym sa...

Hejsvejs, inne å kikar! Länge sen sist! Men det betyder inte att jag inte tänker på dig, hoppas jag du vet... KRAM!

Britt-Marie sa...

En kompis till mig får hem till Luleå när snuvan var som värst och hem till storstaden när allt slog ut här. Lyxigt att göra så.
Krya på dig och jag hoppas det inte blir allt för jobbigt i år.

Kram

Nina BF sa...

Hej! tänkte bara säga hej! kram

Nina BF sa...

Glömde ju - hur mår foten? Ganska bra va, eftersom den skulle få vara med och städa lite? Kram

teresa sa...

Det lät intressant med den där "diskbråcks-massagen", vill gärna veta mera!!
Hur mår du själv??
Trist att inte kunna vara i trädgården o arbeta. Själv älskar jag att rensa ogräs o klippa gräs, men nu väntar jag på att sonen ska kunna ta hand om de sysslorna (mot betalning, naturligtvis, dagens barn gör inget gratis...)
Ha det så gott det går i vårsolen!

Sussry sa...

Hallå, hur är det?
Blir orolig när det är tyst hos dig?
Hoppas att allt är ok.
Kramisar!