Sidor

torsdag, augusti 21

På stickfronten händer inte jättemycket. Har haft en värkperiod , men nu börjar det funka igen. Håller på att göra mönster och sticka upp modeller till Elviras garn. Sen ska man ju försöka sticka lite på egna projekt också. Har en släng av Startitis som jag försöker bekämpa. Får inte starta något mer innan något är färdigt nu. Så håll tummarna för mig att jag gör klart ett projekt idag! Fast jag gjorde ju förresten klart en grej i söndags. Blev så taggad när jag hade bloggat och konstaterat att det inte var mycket kvar, så jag stickade inte på något mer än denna:









Har ingen bild ännu där ni får se hur den ser ut på, men ska be dottern om hjälp med det när hon kommer hem i eftermiddag. Men jag blev verkligen nöjd.

Annars håller jag på med Julimuddarna bland annat... Har inte ens gjort klart ettan, men varför egentligen? Mönstret blir fint och den är rolig o ganska snabb... Hmm, får nog ta tag i det projektet ganska snart.

Har så många projekt och idéer i skallen, tänk om man ändå hade bortåt en 30 timmar sticktid/dygn... Då skulle man få en chans att hinna förverkliga sina projekt innan man glömmer av dem, för det är ju inte alltid som man kommer ihåg att rita o skriva upp dem. Hur gör ni??

Känner att stickningen är verkligen något bra för mig. Jag skingrar tankarna och kan förtränga bort värken emellanåt. vilken tur jag har som har läkarintyg på att stickningen är bra för mig!!

Inom närmsta framtiden kommer det att vara mycket. Husvagnssäsongen går mot sitt slut, dotterns konfirmation närmar sig, och bara den är avklarad ska jag operera foten. Fick besked av läkaren i måndags att det troligen blir andra halvan av september som det blir gjort.

1 kommentar:

Smycka sa...

Hej Gumselumsan! Vad skönt att äntligen få besked om när operationen skall ske. Hoppas också att den lyckas! Värkperiod ja, har också haft det och har det fortfarande, men försöker ignorera den. Blir hysteriskt stickande typ varannan dag eller liknande. Sen börjar smyckes-idéerna att vakna till liv. Så det däringa om att ha många tankar och idéer på vad man vill göra känner jag igen. *s* Himlans fina saker du har gjort (Sakta men säkert ...)!

Kramar i massor
Ulrica =o)