Sidor

torsdag, september 4

Garnfrossa...


Först ut en härlig Alpaca, Atesanos Hummingbird i härliga höstfärger. Ska bli en halsduk till mig själv, en Argosy tror jag. Garnet har 300 meter/150 gema, så det kan kanske tänkas gå åt mer än en härva, men jag har reserverat en till, så det löser sig.








Garnhärva nummer 2 är Manos silk blend i ljuvligt rött-cerise-lila nånting. Härliga färger iallafall. Kan det bli muddar kanske? Nån som hR tips vad som passar att göra i detta garn?











Garn nummer 3 är Marks o Kattens Ecobomull, svart. Ska eventuellt bli en pärlstickad väska, eller.....












Garn nummer 4 är såklart Teetee Elegant!! 2 härvor svart och 2 härvor mörk violett. Den violetta är en underbar lila, precis" rätt" färg i höst. ska det kunna bli sjalar kanske?


Nu ska jag ta o fästa garnstumparna på Pulsklubbens Julimuddar(bättre sent än aldrig...), Bronte´s mitts. Sen ska jag göra klart septembermuddarna(vilket jag tror att jag hinner idag), o sen ska jag nysta hummingbird o börja på min halsduk, o sen ska jag....
Hmm, mycket jag vill göra idag märker jag, får väl se hur mycket som blir gjort.... ;)
Kram!

1 kommentar:

Marianne sa...

Åhh vad många härliga garner du köpt.