Sidor

söndag, maj 17




Denna söta voododocka fick jag av Nina när jag besökte henne i hennes butik i Ikoanohuset, Linköping i onsdags. Visst är den söt?!!




Måste ju visa vad som följde med mig hem från Östergötland också. :)
Detta är ett set med 25 gram angoragarn och mönster på muddar såklart ;) 25 gram ska tydligen räcka till ett par muddar. Jättemjukt och gosigt i en underbar lila nyans.



2 nystan Opalsockgarn med bambu, blir ev en sjal med matchande muddar till.

















Det naturvita garnet är Reuma thermal wolle frpn Schachenmayr. Ett tunnt underbart mjukt ullgarn. 50 g= 310 meter! Garnet ska tydligen vara extra varmt o mjukt för att lindra reumatikers värk.
Jag har redan börjat på ett par muddar till mig själv i det, och det är UNDERBART att sticka i. Redan ett favvogarn! Tur att Nina får hem det i fler färger till hösten.




En poncho i Järbo 8/4 bomullsgarn, jeansblått o sommarsvalt.







Min swallovtail i Teetee elegant växer... och krymper. Några varv på spetskanten o sen får man repa för att inte maskantalet stämmer.... Och de där j***a nupparna ska vi bara inte prata om....






Nästa swallovtail... Ska börja på spetskanten, men av förklariga skäl får den ligga till sig lite...

7 kommentarer:

Tina sa...

Hej !

Nu är det inte långt till Juni...Har tänkt mycket på hur vi ska göra för att få den större, har sett någonstans att man kan sticka 19 gånger på Buddy diagrammet. Sen finns det en jätte lång redogörelse på engelska, som jag nog inte orka läsa igenom...
Såg att du stickar vidare på Shallowtail i Teetee. Och att du startat på en i Noro, är det den du och jag ska sticka KAL på :-)?Har också ett Noro sockyarn liggandes, kanske ska ta det när vi ska starta...Jag hör av mig på din mail, när det börja bli dax om du vill hänga på fortfarande ?
Ha det bra !

Susilull sa...

Så mycket fint du fick med dej!

Skit du i nupparna (det gjorde jag), hoppas du får till det med spetskanten, kan du inte fuska lite..? Lycka till!

P.s nu har jag varit ute och föreberett liljekonvaljerna för en liten resa imorgon!

Smycka sa...

Den lilla voododockan är ju bara för söt. =o)

Håller med Muddis att angoragarnet var jättemjukt och gosigt. Mönstrena är kanoners de också!

Sticka sjal i Opalgarnet är en bra idé! Tror den kommer bli jättefin!

Reuma thermal wolle från Schachenmayr skulle jag också vilja köpa! Vet du om Nina kanske skickar det om man vill köpa? Hur mycket kostar ett nystan? Det var helt underbart bara att tulla på! Blev jätteavis på det garnet!!!

Ponchon är jättefin! Helt ljuvlig! Du är så duktug på att sticka efter diagram och sticka spets!

Swallovtail-sjalarna var jättefina båda två! Härliga färger!

Isses så lågnt kommentaren blev! *fnissar*

Kramiz
Ulrica =o)

Anna sa...

Swallowtailen i Noro verkar bli extremt fin! Jag kommer antagligen härma dig på ngt sätt där^^

KramKram

Samtal från min trädgård sa...

Så mycket fint du har fått handlat. Och flera sjalar har du på gång. Gillar Swallowtail, men har inte stickat en själv ännu.

Eva sa...

Här har det inte stått stilla ser
jag...Ler !
Mycke fint du stickar, det där vita garnet Reuma thermal Wolle
vet du om man kan beställa det ? verkar väldigt intressant .

Färgen på Lingarnet Älskar jag,det är ju lite annorlunda att sticka med lingarn,men med det mönstret så passar det jättebra som TV stickning.

Kramelikram !

Sussry sa...

Vilken sötis till voddodocka!
Läckra garnnystan, blir nog mycket snyggt av dem, eller hur!