Sidor

torsdag, augusti 20

Idag börjar dottern gymnasiet. 6 mil bort, utan att känna en kotte.... Tufft och modigt gjort. Inget som jag skulle gjort i den åldern, alldeles för blyg och "omodig" på den tiden.
Hoppas bara första dagen går bra, och att hon får bra klasskompisar, då kommer det säkert funka med flera timmars restid om dagen. Buss, tåg o sen buss igen...

Känner mig som en riktig hönsmamma som går här hemma och funderar på ifall resan gått bra...

Får ta och göra lite nytta så jag glömmer vara hönsig.
Kanske skulle ta och märka upp lite Hjälpstickanbidrag som kommit in under sommaren?

6 kommentarer:

Tina sa...

Förstår dig, jag är lika dan.
Det kommer säkert gå bra för din dotter, det är nyttigt att stå på egna ben också.
Ha det bra!
Kram

Katarina sa...

Hoppas dottern får en bra dag. Ida klarade sin bra, men det är mycket nytt för dem.

Susilull sa...

Förstår dina tankar!
Min dotter gjorde samma sak, valde inte det gymnasium som låg närmast till hand och dit nästan alla andra hon kände sökte sig.
Men hon stortrivdes och fick nya kompisar och stod ut med att stå upp kl 6 vissa mornar och åka buss drygt en timme både dit och hem, jag beundrar henne!
Och nu är det dags för flytt till en annan stad, dom är tuffa ungdomarna!!

Sussry sa...

Hoppas det gått bra för tösen. Hon är riktigt modig!

Eva sa...

Jag förstår dej,det är inte fel att vara "Hönsig". men dom e tuffa dom unga och hon klarar sej säkert bra,och du me !...Ler!

Indy Silk är 100%bourettesilke
det ser ut som ett tjockt snöre
Jag ska lägga ut bild så får du se.
man ska anv, sticckor 9-12 till det garnet.
kram !

Smycka sa...

Hoppas det gick bra förna! Vars är det hon går? I Skövde eller? Vilken linje går hon? Bea började Handel här på Västerhöjd. =o)