Sidor

torsdag, augusti 27

Fick tillbaka datorn i tisdags.... trodde jag! Tusen spänn, och den funkar inte iallafall! Ska gå ner till doktorn med den och reklamera operationen så fort de öppnar. För det första tog det 7 försök innan jag överhuvud taget kunde installera anti virusprogrammet... Sen när jag äntligen hade kommit hem från mitt läkarbesök/Fick 2 cortisonsprutor i min onda tå), så skulle jag fösöka kolla mailen och läsa lite bloggar. DÅ hänger sig datorn!! Gick inte att lösa på annat sätt än att dra ur sladden... Efter en stund gjorde jag ett nytt försök, likadant, hängde sig efter ett tag.
Och idag startar inte windows överhuvudtaget.... Så jag lyckades surfa kanske sammanlagt en halvtimma el nåt...

I eftermiddag ska jag o maken hem till goa syster PJ. Hon har fixat surströmmingsskiva för oss två... Jag har aldrig smakat förut, så det är med skräckblandad förtjusning som jag åker dit. :)
Det kommer bli en stund med stickning innan iallafall. För maken kommer när han har slutat jobbet, och jag åker dit med bussen vid lunchtid.

Kan också berätta att det har gått bra för dottern på nya skolan med både buss, tåg och skola. SKÖNT!! Synd bara att hon nu blivit förkyld och fått feber. Så idag är hon hemma . Men det har inte växt ut nån knorr, så det är nog inte svininfluensan. ;)
Skönt att kunna låna makens dator en stund så man kan blogga igen. Ska fixa lite foton på vad jag har stickat, så jag kan visa. Och sen när jag har en egen dator igen så har jag en hög med mönster att föra in från kollegieblockskladdar till worddokument och PDFfiler...

Ha det bra tills vi hörs!!
KRAMIZZZZ

4 kommentarer:

Cicki sa...

Retfullt när du haft datorn inlämnad och att den ännu inte fungerar. Det måste bli bakläxa för datordoktorn.

Surströmming, mums. Det är kanongott. Hoppas du också kommer att tycka det.

Katarina sa...

Så trist. Ja datorer kan man bli knäpp på utan problem. Hoppas det löser sig, jag är ju nyfiken på vad du har stickat...
Kram

Eva sa...

sånt slarv ska dom ha bakläxa för...man tror ju att dom kan det dom gör! Hoppas du fårigen datorn och att den funkar som den ska !

Hoppas oxå att cortisonet verkade så att du blir bättre i din Tå.

skönt att inte det vuxit ut nån "knorr" på dottern...Ler!
Vi ska ju få Vaccin,tycker jag låter som en bra ide!

Trevlig Helg Kramar !

LenaL sa...

Kan man få en rapport från surströmmingsskivan?!?

Hoppas din dator snart blir återställd, himla irriterande när det strular så.

Ha det så jättegott!