Sidor

måndag, maj 3

Hej hopp!
Dags för att skriva några rader tänkte jag.....
Här är det fullt upp hela tiden... Förra veckan tillbringades flera dagar vid husvagnen... dags att starta upp säsongen och komma i ordning. I måndags var det ju faktiskt perfekt förtälts-uppsättar-väder! Jippi!!
synd bara att varken maken eller jag har fyra händer.... Vi har ju knappt 2 var ens... Men men, med envishet och några väl valda ord emellanåt(Vilka ska vi inte gå in på här...) så fick vi upp tältet +ett par bulor i mitt huvud... Men nu är det fixat o klart. SKÖNT!

Lite sticktid blev det också såklart, och javisst! KOFTAN BLEV KLAR!!!!
Jag är verkligen nöjd med den. Har stickat den i Big Verona. Det gick inte åt 3 nystan! Så det blev en prisvärd kofta. Garnet var skönt att jobba med. Hoppas det håller formen även efter tvätt. Färgen på bilden stämmer ganska bra med verkligheten. Annars tycker jag det brukar vara svårt att få till, men jag upptäckte en spik på ytterväggen som passade bra att hänga galgen på, och då kunde jag ju fota den utomhus. Det kommer bild med mig i den, men jag hade ingen hemma som kunde hjälpa till med fotograferingen.









Innan den koftan stickan jag en liten kofta på beställning. Den är stickad i Freja. Storlek 5-6 år. På originalmönstret ska det vara knappar hela vägen ner, men det tyckte inte jag.



Svårt att få en bra bild på vit kofta när modellen inte finns till hands.... Men på bilden här nedanför syns knapparna och mönstret lite tydligare.




Jag tyckte fjärilarna skulle flyga som de gör i verkligheten, alltså inte spikrakt. Eller är det någon som sett tre fjärilar flyga rakt efter varandra?
Mottagaren var iallafall stolt och tyckte det var fint. Och en envis 5åring som är nöjd, det är inget dåligt betyg!




Mellan orten där vi bor och orten där vi har vår husvagn finns det ett litet samhälle, eller by, eller vad man nu ska kalla det.... Där finns det en vägskylt som jag gillar... Denna gatan vore väl toppen att bo på, eller? Har tänkt länge att jag måste ta kort på skylten och visa er, och nu har det äntligen blivit av.



Nej, kanske dags att fixa lite kvällsmat nu.... Och sen ska jag sticka! Måste passa på medan jag fortfarande kan, har bara ett och ett halvt dygn på mig nu! Har påbörjat ett par enkla muddar av resterna efter min kofta. Gjorde en igår, så jag hoppas att kompisen ska bli fixad ikväll.
Imorgon bär det av en sväng till världens bästa Pernilla och sedan ett läkarbesök... Ska diskutera fotoperation. SEN ska jag ladda inför onsdagens operation.
Ha det gott!

2 kommentarer:

Katarina sa...

Så fin din kofta blev, jag har inte ens fått mönstret ur skrivaren ännu, men det kommer, vet bara inte när.

Hoppas det går bra med operationen.

Kram

Sussry sa...

Så snygga saker. Visst ska fjärilar flyga fritt även på en tröja.
Lycka till på op.
Kram!