Sidor

onsdag, mars 30

Long time, no see...

 Hej mina vänner ute i cyberrymden!
 Hoppas allt är bra med er. Jag har varit frånvarande ett tag. Men jag har inte kännt att ajg haft något att skriva om direkt.
MEN idag firar Hjälpstickan 3 år, och Skövdefilialen firar 2 år! Ni är väl med och firar med oss? Hjälpstickan har ett evenemang på Facebook ikväll där vi firar http://www.facebook.com/event.php?eid=108980039182111 tillsammans. Och vill någon komma och fira här hemma hos mig, så är ni välkomna, men hör av er isåfall, så jag ka fixa något att bjuda på.

Annars då? ja vad ska jag säga. Har varit trött på att handen inte vill som jag vill. Har börjat prova sticka litegrann, men blir irriterad när det blir ojämnt. Har liksom inte krafter att hålla garnet eller vad det kan bero på. Ser ut som värsta nybörjarstickningen... Men men, träning och tålamod så ska det väl bli bättre. Tror ändå att det är bra träning för mig att sticka, rörligheten behövs ju tränas på. Och om jag ska gå på stickcafé på Emmas nästa tisdag(5/4 kl 18) är det ju kul om jag har kommit igång lite grann. Värken är ju som den är, men den har ändock lugnat sig lite senaste veckan, även om den finns där dygnet runt.


Nej, nu måste jag sätta på lite kaffe, och sen får det bli lite städning, ifall det kommer några gäster, man vet aldrig. :)

2 kommentarer:

YvvePyvve sa...

Jo lite fika och lite snack låter trevligt! Kan jag komma vid sju?

/YvvePyvve

Anonym sa...

Hej hopp tjejen. Kul att det fungerar med handen, lite, även om du blir irriterad ;o) Hör liksom till när det inte blir som man vill! Men, till Midsommar går det som en dans igen.....
Ha en fortsatt fin torsdag,
Kram vonna på Fb