Sidor

torsdag, april 24

Det närmar sig....

med Ravelry. Idag är det endast 1522 före mig! Snart blir det förhoppningsvis min tur.
Jag har fått förfrågan om vad Ravelry är, men för att vara riktigt ärlig. Jag vet knappt inte. Har förstått av de som är med att man får en massa tips och ideer där, och de som är med verkar tycka det är bra! Ni som läser detta och är med, kan inte ni berätta mer?! Please?(där ser ni att jag kan iallafall det ordet på engelska....;) )
På stickfronten intet nytt. Samlar ideer och inspiration. Var till Göteborg på läkarbesök, så det blev lite stickat på tåget, började på en tröja till dottern. En som hon önskat sig, så förhoppningsvis kommer den bli använd. Sjalen som är prio 1 bland sjalarna just nu, börjar bli lite stor att släpa i handväskan, så den fick vackert stanna hemma.

9 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Ja , vad är Ravlery, ett ställe där du skriver in vad du håller på ochstickar eller virkar just nu, hur lång du kommit vilket mönster du anväder vilket garn, vad du tycker om mönstret. sen kan du titta på vad jag håller på och stickar på och vad mina vänner håller på med, du kan leta efter ett mönster, klickar in på sockar så kommer en lång lista med bilder på sockor, gillar du en klickar du på den så får de reda på vad möstret heter och vad de finns. Du kan hitta sidor med grupper av folk som håller på med samma sak, där man skriver in vad man tycker om olika saker på mönstre och knep man kommit på på vägen eller om du har en fråga hur man ska göra en speciellsak.
Man kan bli sittande i evigheter på Ravlery, tiden försvinner på ingen ting, ska bli skoj att se dej där.
evaihalmstad

Nina BF sa...

Vad tjusiga fotoalbum du gjort! Jag är imponerad!! (visst var det inte så svårt när man väl kom igång...) 0)

Anonym sa...

Hejsan!
Vill önska dej en god helg
Kramizar Garnängeln

Strumpstickan sa...

Man kan lista sitt garn, sina mönster, sina projekt och sen utbyta tips och lägga in mönster i ravlerys samling.

Det finns grupper med olika intressen som Nordic Knitters, Swedish Knitters till stickare med t.ex fibro eller olika intressen som stickare som gillar något särskilt o.s.v.. massor med grupper och forum alltså

Så kan man hitta vänner och markera dem så man hittar de igen precis som i en community..

längre har jag inte kommit själv men jag kan säga att det är hur stort som helst och man kan lägga mycket tid där inne:)

Jag kallas strumpstickan där också..

Strumpstickan sa...

P.S Om man har sina bilder på flickr så samarbetar e medravelry så att när du ska registrera ett projekt du håller på med bland dina projects i ravelry, då söker ravelry upp ditt fotoalbum på flickr och du kan markera vilka bilder du vill ha med under just det projektet:)

Susilull sa...

Tack snälla för sista hemlispaketet!
Jag har blivit jätteglad över alla paketen. Jag kommer garanterat att använda alla garnerna. Och pärlstickning skall jag också ge mej på, snart...
De fina pärlmuddarna jag fick har imponerat på många!

Ha det så jättebra!

Kram Susanne

Anonym sa...

Kikar in och kramas en snabbis

Smycka sa...

Isses! Låter ju som en helt ny värld att lära sig igen! *fnissar* Är i alla fall övertygad om det är en intressant värld!

Ulrica =o)

Efwa - Medea sa...

De andra har ju berättat precis vad det handlar om och tid tar det. men hjälp vad mycket fina mönster man kan hitta.
Jag heter Medeas där. Snart ses vi!!!