Sidor

måndag, april 7

Tack snälla för alla mail och sms ....

med gratulationer på min födelsedag! Hjälp om det är såhär idag, hur blir det då när man fyller TANT? Kanske Smycka kan ge mig ett förhandstips på det???;) Grattis i efterskott Ulrica!

När jag kom hem vid lunchtid, efter att ha suttit hos frissan hela förmiddagen, så väntade paket i brevlådan från min Hemlisvän! Tack snälla för de söta stickorna. Jag fick rosenträstickor! De låg i ett sött fodral. Har du gjort det själv tro? Jättegulligt grönt fodral där mina fina stickor ska få bo när de inte används.

Bortskämd som jag är så hade jag även fått paket från sonen. En ask mumsig choklad kom med brevbäraren. Tack snälla Postis för att du inte åt upp den för mig!

På stickfronten då? Idag har jag ännu inte hunnit sticka en endaste maska, men började på en Icarussjal och en annan sjal(med pärlor...) i helgen. Bild kommer senare, än så länge är det inte så mycket att visa. Jag är ju som sagt en nybörjare på det där med spetsstickning... Men vad kul det är! Så givetvis har jag anmält mig till Sticka Meras Juno Regina-KAL.... Hmmm, den vinröda som originalet är gjord är ju så tjusig! Men vinrött har jag en känsla av att det tyvärr inte finns i samlingarna... Svart kanske, för det finns... Hmmm, detta tål att tänkas på, tur det är stickcafe imorgon så man kan bolla tankar o idéer!

9 kommentarer:

Katarina sa...

Grattis på födelsedagen!
Hoppas att dagen har varit bra med många fina (mjuka ulliga)paket.

Ha det gott!

Strumpstickan sa...

Grattis på födelsedagen!

Sussry sa...

Slänger in ett grattis jag med!
hipp hipp hurra!!!!!!
Oj inte illa med så fina paket!
Sköt om dig ordentligt nu raring!

Smycka sa...

Megagrattis på födelsedagen! Kram kram kram =oD

Och du, nu är jag en Uva och det är helt oki faktiskt! *skrattar*

Syns imorgon!
Kramiz
Ulrica =oD

Anonym sa...

Grattis min goa vän, du är värd allt på din födelsedag.

*Det finns inte mycket i livet som är lika vackert som vänskapen och inte heller mycket som är mer ovanligt.

Eva i Halmstad sa...

Grattis .
Vilka vackra stickor du fått, lyx.
Må så gott på dej.
Eva.

Susilull sa...

Får gratulera, lite i efterskott!
Vilka fina stickor du fått, är själv lite sugen på att testa trästickor, alla verkar tycka att de är toppen. Jag har kikat in lite hos dej på sistone,
vilka jättefina muddar du gör!
Speciellt de med hjärtan!;-)

Ha det så bra!

Susilull sa...

Hej igen!
Jag var inte 100% säker på att det var du som var min hemlige vän. Så jag skrev en lagom kryptisk kommentar för att inte verka konstig om jag hade varit på helt fel blogg. Jag var ju ute och cyklade i början. Men när du skrev att det fanns en ledtråd i paketet så ramlade 25-öringen ner!
Så på sistone har jag tittat extra mycket på Pärlmuddens blogg!
När sista paketet närmar sig var det roligt att få veta vem du är, kära hemlis!

P.s Födelsedagar blir bara bättre ju äldre man blir. Och "tant", det är väl 80´, eller?

Marianne sa...

GRATTIS!!!
säger jag också, lite i efterskott.
Ha det så gott.