Sidor

torsdag, januari 15

Utlovade bilder...



Börjar med att visa våran fina Azalea...








Detta är en silken smokering som jag fick i beställning på Julmarknaden. Hon som beställde den vill ha en naturvit med silverpärlor i spetsen. Det är inga pärlor på originalmönstret, men jag gillar ju pärlor, så på mina varianter är det pärlor... ;)
Nu väntar jag bara på att hon som ska ha den ska visa livstecken så jag kan skicka den...








Närbild på spetskanten.







Pulsklubbens januarimuddar påbörjade. Grå drops alpaca i resåren och rosa sandnes alpaca till resten.









Min aförsta moebiussjal. Ser mest ut som ett bylte, men blev iallafall ganska okej i färgåtergivningen. Ullgarn från Tallin






Min FLS, stickas i svart Cotton lux som jag köpte för flera år sedan. Är det någon som vet om det över huvud taget finns att få tag i fortfarande? Jag har 12 nystan, så jag hoppas det ska räcka! Helst vill jag ha hellånga ärmar på den.






Avslutar med att visa garnhärvan som kom med posten igår. Det är från Sticka, som tack för bidraget till medlemsbladet( mitt pärlscarfmönster) Jag tror det är ett entrådigt ullgarn, men är inte 100% säker. En jättefin grå nyans.
Tack snälla Sticka för garnet iallafall. :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för orden du skrivit i min blogg !
inget eget påhitt utan ett mönster jag hittade
på loppis.
Va fin spetsen blev på din "smokering" med pärlorna.....
Du är såååååå duktig !
Kramar !

Monica Hansen sa...

Den spetskanten var jättefin!

Anonym sa...

Oj vilken aktivitet. Jättefint!

Anonym sa...

morning!
är lite snuvig fortfarande,men skallen känns bättre*ler*
Din Azalea är så fin,jag lyckas aldrig med dessa blommor,men min mamma hade så fina exemplar,hon satte ut dom under nån vinbärsbuske på sommaren minna jag....
Kram!