Sidor

lördag, oktober 20

Lördag

Idag har jag och min underbara man varit på antikvariatet i Tidan. Jag dök såklart in i hyllan med handarbetsböcker direkt... Men det fanns inget roligt där, snyft. Fast en del andra roliga böcker hittade vi.
Efter det åkte vi vidare till Mariestad. Där i symaskinsaffären är de återförsäljare åt Panduro. Där hittade jag såklart inte den runda Quick knit som jag hade tänkt mig, den var slut precis som överallt annars... Så jag köpte en rektangulär istället, tänkte prova att göra muddar på den o så sy ihop dem...

Vad har hänt annars i veckan då? I torsdags var jag till Göteborg för träning av tummen. Det går absolut åt rätt håll med rörligheten, så nu lägger vi i nästa växel o börjar träna oftare! Fick också beskedet jag väntat på- får börja prova om det funkar att sticka!! Fast trots min stickabstinens har jag inte provat än, det känns som om det inte skulle funka, fast jag ska nog prova några maskor imorgon.
Annars har jag suttit och bläddrat mycket i en bok jag lånade på biblioteket, Sköna sjalar av Lena Blidell. Den är verkligen en bok man kan drömma sig bort flera timmar i.

Inga kommentarer: