Sidor

torsdag, oktober 4

Äntligen har jag klarat det...






Jag hoppas att jag nu äntligen har lyckats klura ut hur jag ska få in mönstret på "kedjehjärtan-muddarna".
Hoppas det går att tyda ordentligt. Jag har stickat dem i Drops Alpaca, på st 2. Enligt min smak är det lagom att börja mönstret 4 maskor in på stickningen.
Dessa hjärtemuddar är stickade i det jeansblå
alpackagarnet med pärlemorskiftande pärlor. De andra är stickade i ett blandgarn som jag inte minns vad det heter, med pärlor i en kopparbrun nyans. Där började jag m 2 maskor, 1 pärla, 2 m, 1 pärla osv. Totalt 5 pärlor per varv.


Vad har jag gjort annars idag? Jo, jag råkade sparka till lådan med pärlor som jag hade ställt ner på golvet.... Så sen blev det att träna greppförmågen, plockade pärlor i nästan en halvtimma!

Nu ska jag ta och åka till skogen och kolla efter Trattkantareller, det kanske är sista gången för säsongen.

Inga kommentarer: