Sidor

fredag, november 2

Hur klantig får man vara egentligen...

Hur klantig får man egentligen vara för att gå lös?? I måndags åkte ju jag och familjen på höstlovsresa. Allt packat, även stickningen. Men men, vad händer? -Jo, stickningen ligger kvar hallen kommer jag på halvvägs till Göteborg...
Bara att gilla läget, fick ta det som avgiftningsperiod, men hjälp vad jobbigt! Det blev
till att rita nya idéer på baksidan av kvitton och allt möjligt. Fast vi hade en jättekul resa ändå. Kanske var meningen att jag skulle ha all uppmärksamhet på familjen några dagar! Dotterns bästa kompis och hennes familj var med på samma båt till Kiel, så vi käkade smörgåsbordet ihop, jättetrevligt.
När vi kom till Kiel på tisdagsmorgonen så letade vi oss upp mot Flensburg... Där var vi inne på ett på ett par olika köpcentrum. Hittade faktiskt garn på ett ställe, fast det var nästan bara melerade garner 50% ull o 50% acryl, och det var inte det jag skulle ha. Typiskt! Fast i och för sig vet jag inte riktigt vad det var jag letade efter...
Efter att ha shoppat i Flensburg styrde vi kosan mot Ålborg, som är ett gammalt favoritställe i Danmark. Vi bodde som vanligt på Hotell Phoenix .
Dagen vi skulle åka hem startade vi tidigt på morgonen efter frukost. Vi åkte upp till Skagen och ut till Grenen. Efter att ha kämpat och gått dit ut, upptäckte vi något underbart, en hög med sälungar... De var så söta!!
Bilder från resan kommer!
Men nu är vi hemma igen, med en del av årets julklappar inhandlade!





1 kommentar:

Anonym sa...

*skrattar* Ja, det är inte lätt när man glömmer sitt handarbete hemma tä änga nötta! *hihi* Lät som du hade en jätteskön liten semester i alla fall.

Kramkram
Ulrica =o)

http://web.telia.com/~u50024512/Index-filer/frame.htm