Sidor

måndag, mars 9

Såhär långt har jag kommit på dotterns tröja, plus att jag har stickat ärmarna upp till det är dags att sätta ihop dem med kroppsdelen.... Det tar sig. Ser ut att bli okej i storlek också! :) Och än så länge verkar dottern nöjd. Får hoppas det håller i sig.
Stickar den i Svarta fårets Sara. Ett ovanligt skönt garn att sticka i för att vara acryl, inte alls sådär gnissligt. Nästan lite mohairaktigt i fluffigheten.




Egentligen vill jag sticka på denna, men jag har lovat både mig själv och dottern att tröjan ska gå först, så jag får inte sticka mer än högst ett varv om dagen på min halsdukssjal innan hennes tröja är klar....

Mönstret var med i Allers julmagasin. Fast jag har ändrat om lite. Jag ville ha en mer trekantig sjal, så jag började med 22 maskor istället för 82. Stickar den i Lucca fino på stickor 4. Färgenpå bilden stämmer ganska bra överens med verkligheten, riktigt djup vinröd. Me like :)

När dessa 2 projekt är klara så har jag en lååånnngggg lista på projekt. En tröja till maken, en Anne Evilla till mig, en liten tjejkofta till Hjälpstickan, minälskade sjal som jag efterlyste här på bloggen osv... Och alltihop finns det garn hemma till. Ligger och lockar mig och ropar på mig hela tiden. ;)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jobbigt det där när man har arbeten som man så gärna vill göra och så finns det annat som ska gå före *Hmp*

men du får till det så snabbt så snart sitter du med de arbeten du vill *Ler*

har fått beställning på halskragar så det är det som gäller nu, stickade 2 bruna men nu har jag tagit andra färger för brunt är så tråkig färg...

ha det så gott/Kram

Susilull sa...

Gillar färgen på din sjal, ska bli kul att sen den färdig, även dotterns tröja.

Själv har jag bara stickat två varv i helgen MEN jag nynnar fortfarande på Bo Kaspers låtar, dom var OTROLIGT BRA!

Anonym sa...

Bo Kasper har dom spelat flera låtar av på Radio Jämtland i dag.
dom é bar !

spännande att få se resultatet
på dina stickningar. snygga färger på både sjal o tröja......

Hur är det med din fot ?

Kram !

Samtal från min trädgård sa...

Varför finns det alltid för lite tid...? Gillar dina projekt.

Anonym sa...

här har vi ny energi,tack vare Lovet.såg att jag skrev tokigt i förra komentaren,det ska stå bra och inte bar,hade väl lite för bråttom *ler*
Kram !

Smycka sa...

Du löser dotras (medvetet felstavat) tröja! =o)

Kaffet smakade jättegott tycker jag. *hihi*

Kram
Ulrica =o)

Anonym sa...

det kan bli riktigt kul ibland när fingrarna springer för fort över tangenterna...Ler !

Vi hade det superskönt på badhuset
men nog var vi trötta allt tror inte jag somnat så tidigt på länge
så detta ska vi fortsätta med en ggn. i veckan.Det är skönt med träning i vatten när man har ont i kroppen.

Kram !

Nina BF sa...

Vill se din sjal!! Älskar hjärtan!

Hur går det med "mina" muddar? Väntar spänt... =)

Kram