Sidor

onsdag, oktober 21

Lite av vad jag gjort i höst....


Jag har varit fruktansvärt dålig på att visa vad jag stickat under hösten, eller hur? Idag ska jag försöka uppdatera er en del iallafall. :)
Först ut får bli mina första vantar! Jag har aldrig stickat vantar förut, men denna hösten har dottern fått ett par svarta med ljusa ränder på mudden. De är stickade i svarta fårets raggsocksgarn.



Nästa projekt är en spetsstickad mössa med "häng" som det ska vara numera. ;) (Låter som om jag är hundra år....) Har gjort flera stycken såna här, "bara" en i höst, men jag gjorde 3 förra hösten, och jag tror jag glömde fota allihop.... Kommer inte ihåg vilket garn jag använde, tror det var någon merionoull.






Här har vi en Ishbel, som verkar vara en riktigt poppis sjal i höst. Var och varannan bloggare stickar den. Jag gör den i plommonlila Indiecitaalpacka, och har nyss börjat med spetskanten.






Lite närmre bild på spetsen. Bilden blev väldigt ljus, den övre bilden är mer verklighetstrogen.







Måste bara visa mitt Loppsfynd från i Lördags. En liten nystvinda, sprillans ny verkar den vara. Endast 25 kronor!







Här ställde jag ett kaffepaket bredvid, bara så ni ska se hur liten den egentligen är. Fast den funkar toppenbra! Liten och smidig att ha med sig..... fast hur ofta har man med sig en garnvinda när man reser bort egentligen??

Tror jag ska ha fler projekt, men de verkar ha gått och blivit UFOn, så de letar jag inte fram just nu. ;)
Nu ska jag föra över ett par bilder på min Tantkofta-kofta, så får ni strax se hur långt/kort jag kommit på den. Den är iallafall mitt huvudprojekt just nu.

5 kommentarer:

Katarina sa...

Så mycket fint. Vad använder du för mönster till "häng"-mössan?
Har ju som bekant en dotter i samma ålder, och hon använder också sånna mössor.

Cicki sa...

Vad mycket fint du gjort. Tänkte också på mönstret till hängmössan. Var har du hittat det?

Sussry sa...

Så mycket du hunnit med att göra!
Kram på dig!

Eva sa...

Jäsiken,här har det hänt grejjer
i det tysta......annars hade jag tängt säga som min sonson säger
fy på de ! som inte visar oss nyfikna vad du gör....skratt!
Blev väldigt nyfiken på mössan
min sonhustru pratade om att hon ville gärna ha en spetsmönstrad
var hittar man det mönstret eller delar du med dej.....ler i mjugg
för jag tigger.

Kram!

Nina BF sa...

Vad är en Isabel-sjal? Blir ju jättenyfiken och vill också sticka! Kram