Sidor

fredag, oktober 2

Usch vad jag har varit dålig här senaste tiden! Fy skäms!!!
Hade/har ju tandvärk. Den har fortfarande inte gett med sig, men är under kontroll. Själv börjar jag mer och mer tro att det är käkleden som vajsar, och att det gör att jag spänner mig, vilket i sin tur gör att jag "biter ihop" och får tandvärk o huvudvärk. Nån som har något tips? kan det vara så?

Något jag gör en hel del just nu däremot, det är att spela Farmville på Facebook.... Jisses vad det var beroendeframkallande. Jag som bara skulle kolla vad det var för spel, eftersom sonen ändå sett till så jag gått med på "fejjan"... Har aldrig varit någon trädgårdsmänniska, men på datorn är det väldigt kul att så o skörda.
Vad gör jag mer då? jo, medan jag väntar på att skörden ska växa sig klar, så stickar jag. Har typ 3 cm kvar på ärmarna på makens Prippsblåblåa tröja, det ni? Det var det nog ingen som kunde tro att den någonsin ska bli klar, eller hur? Men nu är det bara lite på ärmarna(stickar båda samtidigt), och halsringningen kvar, o så fästa trådar såklart.... Det är ju det tråkigaste.
Hur det kommer sig att den fått sån prioritet nu? Jo, jag har lovat mig själv att få börja på en Tantkofta-kofta till mig själv så fort den är klar. Garnet finns hemma, ska bara nystas. 2-trådigt från Kampes. Den ska bli randig tror jag, i Grått och 2 olika röda nyanser.
Sen håller jag på med en Ishbel i lila Indiecita-alpaca.
Sen har jag fått för mig att sticka tumvantar.... Det har jag aldrig gjort förut, men nu har det varit frost 3 nätter denna veckan, så det är nog därför skulle jag tro. Och sockar vill jag göra, det har jag aldrig varken gjort eller varit sugen på förut....Ja, sockar o vantar har jag inte börjat på än, men det ska bli om jag får som jag vill. Och i när det gäller stickning i detta huset så är det JAG som bestämmer. ;)
Hur ska detta sluta? När ska jag hinna med allt annat som ska göras, typ sova, äta, städa, tvätta osv.....
Lovar att komma med bilder i början på veckan! Så titta gärna in här snart igen!

Imorgon ska kära maken o jag åka till Jönköping med goda vänner. Vi ska gå på torget, fika, gå i affärer o äta mat. Ska bli jätteskoj, men det blir ju inget varken skördat, sått eller stickat på hela dagen... ;) Jaja, det kan nog vara bra att komma från datorn över en dag.
Ha en trevlig helg allesammans! Och TACK för att ni tittar in här!

6 kommentarer:

britt-marie sa...

det var inte några stickningar du har på gång.. roligt när det blir klart sen.
önskar en skön helg!

kramen

Sunna sa...

Tandvärk är banne mig bland det värsta förutom magsjuka då, som finns

Cicki sa...

Jag hade ju länge problem med käkarna. Det smällde i dem och de nästan som fastnade. Det hör till fibron har jag fått lära mig. Jag blev röntgad men fick aldrig något svar på den röntgen. Men det har varit bra i flera år nu så jag har inte brytt mig. Så värk och tänder kan höra ihop. Om det stämmer för dig vet jag naturligtvis inte. Hoppas det fixar sig.

Ja, nu är vi verkligen fast i Farmville-träsket som Katta kallar det för.....:-)

Tina sa...

Hoppas du mår bättre snart, tandvärk är så hemskt att ha.
Ser fram mot att få se din Ishbel, den blir säkert fin i det garnet.
Krya på dig !

Sussry sa...

Stackare, tycker så synd om dig!
Jo, det är inte osanolikt att det är käklederna som bråkar. Om du spänner dig och biter ihop blir både tändernas upphängningstrådar, käkled och tuggmuskler ansträngda. Kan ju inte svara säkert utan att ha kunnat tittat/känt på tänder och leden. Försök att slappna av så mycket det går och gapa och stäng munnen som en fisk lite då och då, det brukar hjälpa lite grann.
Om du pressar på nätterna kanske det är en bettskena som du skulle behöva.
Hur som helst hoppas jag att du snart blir bra!
Kram!

Paradiset Kaos sa...

Kul att det är fler som hamnat i FarmVille träsket. :-)
Och du har alldeles rätt i att det är beroendeframkallande. Jag måste snart titta till min gård, igen(för vilken ordning idag vet jag inte).
Ha det så bra!!!