Sidor

fredag, februari 20

Hjälpstickan.se.....

Jag har bestämt mig! Jag vill hjälpa till. Och vad passar väl bättre än att kombinera det med mitt största intresse(förutom familjen försåts), stickningen.

Jag har kontaktat Ulrica som startat Hjälpstickan.se, och numera har jag hand om Skövdefilialen.
Om du vill hjälpa till, så skicka eller lämna ditt bidrag till mig, så förmedlar jag dessa till någon organisation i närområdet.
Det är ännu inte helt klart vilken organisation som kommer förmedla bidragen, men det är på gång. Jag meddelar detta så fort jag fått klart på kontakterna.
det jag tycker är så himla bra med Hjälpstickan är att bidragen lämnas till de behövande direkt, det säljs inte och blir pengar att hjälpa till med, utan det är sakerna som är grejen.
Men sockar, mössor, halsdukar(till både barn o vuxna) och BARNtröjor önskas.
Läs på hjälpstickan.se för att se hur just DU kan hjälpa till, eller kontakta mig.
(Jag har redan satt svärmor på att sticka raggsockar...)

4 kommentarer:

Katarina sa...

Vilken bra idé, inte otänkbart att det dyker upp nåt från mig i framtiden.

Anonym sa...

Kanon Bra !!!
lite som det jag håller på med,skulle kunna bidra till mina svenska medmänniskor oxå.
kanske ska kolla hur det ser ut i Östersundsområdet. Länkade in på hjälpst.men det var nått fel på sidan så det tog sån tid.

Jag har en utmaning av annorlunda slag till dej på min blogg !
Ha en trevlig helg !

Anonym sa...

hej vännen!

Ett tag sedan nu, undrar hur du mår efter det hemska som hänt?

Jag har redan börjat, men är det någon tidsbegränsning eller kan man skicka när som helst och hur länge som helst?

Kramar i massor

Nina BF sa...

Fint initiativ! Beundransvärt! Kramar