Sidor

söndag, oktober 12

Tänkte jag skulle visa....

en del av det jag håller på med.
Har en hel del projekt på gång, och eftersom en del är lite större, så blir det ju inte varje dag jag får ett FO.... Men här kommer några av de sakerna som upptar min sticktid just nu...


En axelvärmare i Tallingarn. Med kedjehjärtan i bruna nyanser.
Garnet är gammelrosa-vinröd-brun-melerat.
Har kommit en bit på väg, och har knappt hälften kvar...













En spiralhalsduk i Tallingarn, svart-grå-lila nyanser. Har bara en 90-gramshärva av denna färg, men jag hoppas det ska räcka. Gillar verkligen denna färgen, men tyvärr var det allt som fanns i butiken just den dagen...












Ännu en enkel sjal, denna gång i knallrosa mohairgarn








Ett par muddar i lila Alpaca, den här ganska mörka som är så "rätt" i höst.







Första mudden i mjölkgarnet "pure milk" från viking garn.








Första mudden i ett par stickade i Idiecita Alpaca. Mitt egna mönster "stjärnhimmel".







En babytröja, storlek 3-6 mån. Stickad i Acrylgarn, kommer inte ihåg vilket märke, men garnet är ovanligt mjukt o skönt, inte alls gnissligt. Har bara kvar att fästa några trådar och sy dit knappar.




Ja, där var en del av mina pågående projekt. Har några till, men de visar jag en annan gång...

5 kommentarer:

Katarina sa...

Oj, vilken produktivitet, och vilka fina saker du gör.

Sussry sa...

Vad mycket fina saker du håller med.

Anonym sa...

Oj va mycket fint på gång! Du är helt otrolig på pärlstickning! Min idol!
Skickar positiva vibbar till dig inför operationen!
Kram Sofia

Anonym sa...

Oj oj, vad du har på gång... Roligt att kika in och se projekt, har fått till lite jag med i varven/Ha en god natt och många kramar

Smycka sa...

Ååååå så mycket fint du har gjort och håller på med!!! Jättefina alster!

Kram
Ulrica =o)